poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Jak przejść na własną domenę z blogspota? ZALETY WŁASNEJ DOMENY

Hej :) Na początku pragnę Was poinformować, że mój blog od wczoraj znajduje się pod krótszym adresem : www.anetaaneta.pl. Kupno i uruchomienie domeny zajęło mi ok. 15 minut. 



Jak udało mi się założyć domenę w TAK krótkim czasie?
Z pomocą przyszły mi poniższe posty: 



Nie będę cytować ich treści, ale jeśli chodzi Wam po głowie zakup domeny to serdecznie zapraszam do zapoznania się z wpisami. Na pewno zachęcą Was do podjęcia decyzji i ułatwią jej realizację. Założycie domenę w 15 minut! 

Ja wybrałam ovh.pl - tam kupiłam swój adres ( innymi słowy - domenę). Koszt domeny za pierwszy rok w ovh.pl to jedyne 12 zł. (Przedłużenie - ok. 50 zł). Wydaje mi się, że to naprawdę niewielka kwota, biorąc pod uwagę zalety jakie niesie ze sobą krótszy adres.

__________________________________________________________

Moim zdaniem do ZALET przeniesienia bloga na domenę należą: 

  • krótszy adres z końcówką "pl" czy "com" brzmi bardziej profesjonalnie;
  • domena nadaje nieco niezależności (od blogspota i pomaga w pewnym stopniu uniknąć łatki "kolejnego takiego samego bloga"modowego/kucharskiego/o fitnessie itd );
  • mobilizuje do dalszych zmian i ulepszeń;
  • podpisywanie się skróconym adresem jest wygodne dla nas i czytelników -  nie muszą "wklepywać" długiej końcówki blogspot.com :)


10 komentarzy:

  1. super! :) też się nad tym już jakiś czas zastanawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie też niedługo zmiany na blogu - Zapraszam kochana :)
    Pozdrawiam serdecznie
    Zocha :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sądziłam, że własna domena jest o wiele, wiele droższa :) Może jak mój blog się bardziej rozwinie pomyślę nad tym, bo na prawdę to fajna sprawa. A sama wiem, że nawet pisząc po raz kolejny swój adres np. w poście na fb, nieraz mylę się piszę na szybko blogpsot :D czy coś w tym stylu :)
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny ruch! sama od pewnego czasu się nad tym zastanawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Może jak mój blog się rozwinie to zastanowię się wykupieniem domeny. Jak na razie chyba nie opłaca mi się przechodzić i pozostanę na blogspocie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. masz rację ale ja zauważyłam po przejściu na wordpress, że statystyki mega spadły, nawet u Ciebie nie moge dodac komentarza pod nazwą bloga, wyświetlam się jako z google + a tam wordpress nie jest aktualizowany, nie wiem czy jest jakaś wtyczka, żeby to połączyć

    przez to moje stare posty na google + wyświetlane są jako błąd i wiele osób trafiając do mnie widzi, że strona nieznaleziona, a przecież mój adres bloga jest od ponad roku tami sam, właśnie na własnej domenie!

    http://aniesbrand.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sporo osób właśnie narzeka na spadek statystyk. Też myślałam nad własną domeną, ale to chyba nie dla mnie, choć nigdy nie mów nigdy.

      Usuń
    2. też słyszałam, że tak się dzieje, ale chyba tylko po przejściu na inną platformę np. z blogspota na wordpress). Ja tylko i wyłącznie wykupiłam domenę, cały blog nadal tkwi na blogspocie. Po prostu skróciła się nazwa i nic poza tym:)

      Usuń
  7. Moim zdaniem chyba lepiej mieć bloga na własnej domenie. Platformy blogowe mają dużo ograniczeń i ja sama zdecydowałam się na własną domenę, by podporządkować ją pod moje wymogi. Zdecydowałam się zarejestrować domenę na https://www.cal.pl/domeny i już pół roku mam bloga "na swoim". Jestem bardzo zadowolona uważam, że to była świetna decyzja :)

    OdpowiedzUsuń