piątek, 22 września 2017

MEDIOLAN - fotorelacja z podróży


Z dużym poślizgiem dodaję fotorelację z wyjazdu do Mediolanu ( zdjęcia zrobione wiosną :). Nic jednak straconego, ponieważ jesień również jest idealnym czasem na wizytę we Włoszech (wracam tam już za niecały tydzień).

Zatrzymałam się w ślicznym mieszkaniu usytuowanym kilka minut pieszo od centrum miasta, dzięki temu codziennie mijaliśmy Piazza del Duomo - plac katedralny, na którym - jak sama nazwa wskazuje - znajduje się słynna świątynia. Zwiedziłam zarówno budynek jak i muzeum katedry - gorąco polecam, część eksponatów pochodzi sprzed ponad tysiąca lat. Jeśli chodzi o samą katedrę Duomo, gotyckie wnętrze naprawdę robi wrażenie, tym bardziej, że jest to jeden z największych kościołów na świecie.
Obok katedry znajduje się Galleria Vittorio Emmanuele. Ten spektakularny budynek z pewnością docenią nie tylko fani luksusowych marek, których butiki znajdują się w środku, ale również miłośnicy architektury. Ciekawostką jest, że architekt, który zaprojektował całą budowlę, zmarł dzień przed zakończeniem prac - spadł z owego budynku, chcąc obejrzeć swoje dzieło "z góry".
Posadzkę galerii zdobi płaskorzeźba, na której znajdują się m.in znaki zodiaku, a także herb Mediolanu w otoczeniu symboli innych miast. Nadepnięcie na jądra byka (elementu posadzki) i trzykrotny obrót wokół własnej osi podobno przynoszą szczęście. Na wszelki wypadek spróbowaliśmy:)

Dość zaskakujące jest, że w Mediolanie - przynajmniej tej części, gdzie się zatrzymałam - nie tak łatwo jest namierzyć ...pizzerię. Spodziewałam się ich na każdym kroku, jednak zdecydowanie bardziej popularne jest tam panini lub.. azjatyckie jedzenie... Oczywiście w ścisłym centrum - okolicach piazza del Duomo - sytuacja z pizzą wygląda o wiele lepiej;)

Kolejną rzeczą, na którą warto się uczulić są..kieszonkowcy. Ostatnie kilka godzin przed lotem spędziłam wylegując się na słońcu w parku Sempione. Byłam świadkiem kradzieży - kilka metrów ode mnie! ; takie sytuacje zdają się być tam dość powszechne...dlatego też czujność wskazana!

Słowem podsumowania - w Mediolanie spędziłam świetny czas, jestem zauroczona tym miastem. Atmosfera, architektura tego miasta i piękna pogoda - wszystko to sprawiło, że było idealnie <3 Zapraszam do obejrzenia zdjęć!




Katedra Duomo 






Galleria Vittorio Emanuele 








sklep Furla


Love Moschino 


Zamek Sforzów


Park Sempione ( mi trochę przypominał Pola Mokotowskie :)


Łuk triumfalny Arco della Pace 






Sankturaium 'Chesa di Santa Mara presso San Celso' - imponujący, barokowy budynek, na który natknęliśmy się opuszczając Mediolan 



A to kolacja przygotowana przeze mnie :>


7 komentarzy:

  1. Mediolan wywołał u mnie mega pozytywne wrażenie :) !

    sensiblees.pl ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pod wrażeniem! Przepiękne miejsce! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pieknie! Ta katedra jest niesamowita <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Mega zazdroszczę takich wspomnień. Nie ma nic lepszego niż takie widoki, dodatkowo fajna stylizacja zrobiona z pomysłów odnalezionych tutaj . Tworzy niezastąpiony i przepiękny obraz w całości!

    OdpowiedzUsuń
  5. looking beautiful all outfit especially in Jacket

    Emma
    http://www.ukcollectionz.com

    OdpowiedzUsuń
  6. rany, zazdroszczę! piękne miejsce <3

    OdpowiedzUsuń