niedziela, 23 lipca 2017

WŁOCHY: BERGAMO -CO WARTO ZOBACZYĆ? + mix zdjęć z podróży

Nie wiem jak Wy, ale ja bardzo lubię oglądać posty z podróży. Dlatego, z lekkim poślizgiem, postanowiłam przygotować trochę z zdjęć z wiosennego wyjazdu do Włoch. Włochy są chyba moim ulubionym miejscem i z ogromną chęcią do niego wracam.
Zapraszam do obejrzenia mixu zdjęć z Bergamo i Mediolanu (starałam się wrzucić chronologicznie:)

Po przyjemnym locie, znalazłam się na miejscu już około 9, przywitała mnie bardzo słoneczna pogoda i letnia temperatura. Zatrzymaliśmy się w hotelu, skąd rozciągał się piękny widok na miasto.  

Co warto zobaczyć w Bergamo?


-Cittia Bassa - Dolne Miasto. Tutaj znajdziecie spory wybór restauracji, pubów, a także sklepów - miłośnikom mody szczególnie polecam te przy ulicy Sentierone w centrum handlowym Tiziana Fausti, gdzie znajdziecie takich projektantów jak Valentino, Miu Miu, Gucci, Bottega Venetta oraz wielu innych. Poniżej kilka zdjęć.
W Dolnym Mieście znajdzie się również coś dla fanów sztuki - także tej nowoczesnej. Nam niestety nie udało się zwiedzić tych miejsc, ale wrócimy do nich następnym razem; mowa tu o Academia Carrara - akademii sztuki założonej pod koniec 17. wieku gdzie można zobaczyć dzieła m.in. Rafaela Santi, Botticellego, El Greco. W pobliżu znajduje się Galeria Sztuki Nowoczesnej i Współczesnej ( GAMeC ).


-Cittia Alta - miasto usytuowane na wzgórzu; można się na nie dostać pieszo, autobusem lub za pomocą kolejki Funicolare. My wybraliśmy ten ostatni sposób; polecam skorzystanie właśnie z kolejki ze względu na piękne widoki!  
Zrobiliśmy niemały spacer po górnej części miasta, przez Piazza Vecchia ( otoczonego budynkami tj. Palazzo della Ragione czy Biblioteka Angelo Mai) do Piazza del Duomo gdzie znajdują się Duomo, Bazylika Santa Maria Maggiore ( o przepięknym barokowym wnętrzu - poniżej zdjęcia) oraz Capella Colleoni



Podsumowując, Bergamo jest miastem, które naprawdę warto zobaczyć - nie tylko przez okno autobusu/ pociągu w drodze do Mediolanu. Gorąco Wam polecam spędzić tam choć jeden dzień.









W drodze na "Górne Miasto" ( Citta Alta )  gdzie znajduje się m.in. Piazza del Duomo i Bazylika Santa Maria Maggiore:








 Miu Miu 



Cdn. :)

9 komentarzy:

  1. Idealne zdjęcia,wyglądasz cudownie <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładne zdjęcia! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ŚWIETNE zdjęcia. Dodatkowo urzekły mnie zdjęcia obuwia damskiego, które tu dołączyłaś. Nie wiem czemu, może jestem butoholiczką, dlatego patrząc na każdą stylizację zwracam uwagę właśnie tylko i wyłącznie na nie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ma jak to prawdziwa włoska pizza! Mmmm! Pozdrawiam i zapraszam na moją stronę


    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny post :-) Byłam w Bergamo i Włochy mnie zachwyciły :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam włoskie klimaty, ale również w naszym kraju są piękne miejsca. Na przykład nad naszym Bałtykiem w Gdyni można świetnie wypocząć w komfortowym hotelu - https://www.courtyardgdynia.com.pl/ - ze smaczną kuchnią i pięknymi widokami na zatokę.

    OdpowiedzUsuń